.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش رضایی به درگیری‌های اخیر؛
مسئولان از به كارگيري كلمات تحريك‌آميز پرهيز كنند
در نامه به آقاي عسگراولادي، تقاضاي وحدت و در مناظره با آقاي ميرحسين موسوي به آن اشاره كردم. اين‌كه نيروهاي انتظامي در برابر مردم قرار گيرند و يا اينكه مردم در برابر نيروي انتظامي ـ كه فرزندان آنها هستند ـ قرار گيرند، بخشي از اين فتنه است...
مسئولان از به كارگيري كلمات تحريك‌آميز پرهيز كنند

به گزارش «تابناک»، دكتر محسن رضايي، با صدور پيامي ضمن دعوت مردم و نيروهاي انتظامي به آرامش، از برخي مسئولان كشور خواست از به‌كارگيري كلمات و جملات تحريك‌آميز كه موجب خشم و عصبانيت مردم مي‌شود، پرهيز كنند.

این پیام که در پايگاه اينترنتي دكتر محسن رضايي آمده است، بدين شرح است:

بسمه تعالی
ملت بزرگ ايران

حوادث تلخ دو روز اخير، نشان مي‌دهد كه مناقشه‌ بزرگي در جامعه ما در حال شكل گيري است. خوشحال نيستم كه پيش‌بيني هاي اينجانب در حال وقوع است. از مدت‌ها قبل فكر مي‌كردم كه تفرقه و ناآرامي جديدي در حال شكل گيري است. در نامه به آقاي عسگراولادي، تقاضاي وحدت و در مناظره با آقاي ميرحسين موسوي به آن اشاره كردم. اين‌كه نيروهاي انتظامي در برابر مردم قرار گيرند و يا اينكه مردم در برابر نيروي انتظامي ـ كه فرزندان آن‌ا هستند ـ قرار گيرند، بخشي از اين فتنه است.

لذا لازم مي‌دانم نكات زير را عرض كنم:

1ـ از همه برادران انتظامي و امنيتي تقاضا مي‌كنم كه با حضور مسالمت‌آميز و آرام مردم، برخوردي دوستانه و محبت آميز داشته باشند و تا زماني كه كسي به خشونت دست نزده است، از برخورد تند با آنها پرهيز كنند. رعايت خونسردي و متانت در چنين شرايطي بسيار ضروري است. از مردم بخواهيد كه خودشان نظم و آرامش را حفظ كنند.

2- از مردم عزيز مي‌خواهم كه اعتراض خود را با كمال مسالمت و قانوني ابراز دارند و از هرگونه درگيري و يا اهانت افراد نفوذي نسبت به نيروهاي انتظامي، در ميان خود، جلوگيري كنند. هميشه در چنين شريطي احتمال سوءاستفاده نفوذي‌ها امكان پذير است. شما خودتان نظم را با كمال آرامش حفظ كنيد.

3- برخي از مسئولان كشور بايد در سخنان خود، از به‌كارگيري كلمات و جملات تحريك آميز یا اهانت آمیز پرهيز كنند كه موجب خشم و عصبانيت مردم نشوند. تواضع، فروتني و ايثار از یک سو و رعایت ادب و متانت از سوی دیگر، رمز عبور از شرايط فتنه انگيز امروز جامعه است.

4- از اعضاي محترم شوراي نگهبان مي‌خواهم به شكايات نامزدهاي رياست جمهوري به صورت جدي رسيدگي كنند. مردم مي‌خواهند بدانند سرنوشت آراي آنها به كجا انجاميده است. بدیهی است که کم توجهی و بی اعتناعی به این خواست عمومی مردم به مصلحت نیست.

در پايان، ناراحتي و نگراني عميق خود را از حوادث اخير ابراز مي‌كنم و از مسئولان كشور مي‌خواهم كه هرچه سريعتر به اين حوادث رسيدگي كنند. حفظ وحدت و همدلي بين مردم و مسئولان از مهمترين امور است و همه بايد در جهت آن بكوشند. وقتي ما بهترين مردم دنيا را داريم، نبايد چنين حوادثي در ايران شكل بگيرد و با كمك خود آنها بايد نظم و آرامش و متانت را حفظ كنيم.

محسن رضايي
بامداد 26/03/1388

گفتني است، به تازگی يكي از سخنران‌ها، مخالفان را خار و خاشاك ناميده بود كه اين تعبير واكنش‌هاي منفي گسترده‌اي را موجب شد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نجم 27 خرداد 1388
چچچچچچشششششششم!!!
شما هم از سكوت تحريك آميز پرهيز كنيد!!! اي كاش روز اول اعلام نتايج به رئيس جمهور منتخب بيست و چهار ميليون ايراني تبريك مي گفتين! و به دو تا رفيقتون سفارش مي كردين كه اينهمه بلوا و آشوب بپا نكنند و فقط از طريق قانوني ( شوراي نگهبان ) مسائل رو پيگيري مي كردند، بله اينطوري صحيح تر بود آقاي با برنامه !!!!! ( ديگه فكر نمي كنم اين نظر توسط مدير محترم!!! سايت، سانسوربشه مثل دفعات قبل ، ما كه اميدواريم... چون اين متن ديگه نكته خاصي نداره تا خداي ناخواسته خاطر ايشون مكدر بشه!!!)

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.